A divat fotózás üzleti kérdés.
Feladata az eladások elősegítése.
Pozicionálni kell a terméket és vágyat ébreszteni iránta – divatba kell hoznia a márkát.
Emiatt és ennyiben művészi kérdés is: olyan megfogalmazást, miliőt kell teremtenie, ami beazonosítja a céget és jobban hordozza az üzenetét, mint maga a szlogen.
Az ember érzelmi lény, és nem elsősorban az eszével, hanem sokszor először a szemével dönt: Meglátni és megszeretni a divat első szabálya.Ha az üzletben valahol talán éppen a divatban a legfontosabb a megfelelő tálalás:
Egy gyönyörű nő mosolya vagy egy markáns férfi mozdulata a megfelelő helyen, megvilágításban és kellékekkel – sokkal többet ad hozzá egy ruha bemutatásához és eladásához, mint esetleg az olyan adatok felsorolása, amelyeket az eladón kívül amúgy is csak kevesen értenek pontosan.
A divatfotózás célja a megfelelő- az aktuálisan adottnál egy kicsit mindig magasabb pozicionálás – és a márkaépítés.
Koncepció alkotás
Ahhoz, hogy a fotósnak könnyű dolga legyen, vagy egyáltalán meg tudjon felelni az elvárásoknak, a megbízó röviden elmondja a cég stratégiáját, és megadja, hogy a kért fotók szerepe mi lesz. Hol, mire és miért kívánja őket felhasználni a cég? Ki a célközönség, és mi a márka üzenete?
Kell egy jó sztori
Nagyon fontos minden részlet: a helyszín kiválasztása, a ruhák, a kellékek, a kiegészítők összeállítása és az egész sztori meghatározása. Mindent erre lehet fölfűzni: a PR-t, az egész marketinget, a szöveges és a képi megjelenéseket. Ez elrendez egy sor megválaszolatlan kérdést és rendet teremt a kommunikációban. A legjobb, ha a képek ezt a történetet mesélik el, és beleilleszkednek a cég egész kommunikációjába. Így többször s több céllal is fel lehet majd később is használni őket.
Modellválasztás
Nagyon fontos a megfelelő modell megtalálása.
Miután pontosan meghatároztuk a fotók felhasználási helyét és módját, megadtuk a célközönséget, az ő ízlésének, korosztályának megfelelő, divatos olyan aki megfelelően tudja képviselni a cég és a márka üzenetét. Persze fontos, hogy mint modell is gyakorlott legyen, és magától is tudja a dolgát. Bár a fotós is segít instrukcióival, de nagy szükség van a modell szépségére profizmusára is: hiszen képekről van szó, szavak nélkül kell életre kelteni a márka üzenetét.